F.A.Q.

Word ook lid!

Q: Ik heb een andere vraag aan GIJS; wie kan hem beantwoorden?

GIJS weet raad. Stuur een mailtje via de contact pagina en je hoort snel van ons!

Q: Kan ik op bezoek komen bij GIJS?

Ja, gezellig!

Meld je van tevoren even aan via de contact pagina. We kunnen dan met je overleggen wat een goede gelegenheid zou zijn, en eventueel zorgen dat er een extra maaltijd voor je besteld wordt, want GIJS houdt van lekker eten.

Q: Mogen de kinderen ook mee naar GIJS?

Jazeker. GIJS houdt van kinderen.

Er zijn heel wat activiteiten die kinderen heel leuk vinden om een mee te doen. Denk hierbij aan het Zwemfestijn, de bingo en de Sinterklaas inzamelactie.

GIJS betrekt ook zijn eigen kinderen in sociaal duurzame activiteiten om ze zodoende wat mee te geven voor de toekomst.

Q: Mogen er ook vrouwen bij GIJS?

Maar natuurlijk!

Op dit moment is de verdeling man / vrouw bij GIJS ongeveer 50%. Kennis en kunde kent geen geslacht; GIJS heeft mensen nodig met alle soorten kennis, kunde, ideeën, interesses en energie!

Q: Is GIJS formeel?

Nee, GIJS is niet formeel.

Lions clubs zijn democratische organisaties; het bestuur wordt door de leden gekozen. Onze vergaderingen hebben geen politieke of religieuze thema’s.

De vergaderingen zijn eigenlijk meer werkoverleg dan officiële vergaderingen; en heel belangrijk: er wordt enorm veel gelachen!

Q: Wat kost GIJS me?

GIJS vraagt aan haar leden een jaarlijkse contributie om de organisatie draaiend te houden, de lidmaatschapskosten voor Lions International te betalen en je maaltijd tijdens de vergaderingen te betalen.

GIJS vraagt haar leden geen donaties voor de projecten die we zelf steunen. Alle bedragen die we ophalen worden rechtstreeks naar het betreffende doel overgemaakt.

GIJS is een vrijwilliger en krijgt dus ook geen cent betaald voor het werk dat hij doet.

Q: Heeft GIJS een leeftijdslimiet?

Je kunt met GIJS meedoen als je ouder bent dan 18.

De gemiddelde leeftijd van GIJS is 38. GIJS heeft de energie, passie en nieuwe ideeën van mensen van alle leeftijden nodig om op een goede manier goed te doen.

Q: Is GIJS een elitair clubje?

Nee.

GIJS is niet van adel en draagt geen rode broek of hoornen bril.

GIJS is een vrienden club met heel verschillende achtergronden en werkzaamheden, mannen en vrouwen.

Q: Hoe veel tijd kost GIJS me?

GIJS gelooft in het Lions motto “we make things happen”, maar niet ten koste van alles. Gijs heeft ook nog een sociaal leven, een familie, wil carrière maken en moet soms ook nog wat sporten..

GIJS wil wel graag dat je regelmatig naar de vergaderingen komt en mee doet met activiteiten en projecten. GIJS blijft echter een vrijwilliger, dus alle tijd is welkom. GIJS is een vrijwilliger omdat hij ziet dat hij een verschil kan maken in Amsterdam en omgeving met sociaal duurzame projecten. Het is enorm bevredigend om de resultaten zelf te zien!

Q: Wie is GIJS?

Gijs is energieke groep vrienden die de handen uit de mouwen steekt voor het goede doel - en ook elkaar verder helpt als het tegen zit -, en onderdeel is van een (inter-) nationaal netwerk. Onze acties hebben direct impact op lokale goede doelen waarmee we een langdurige relatie hebben opgebouwd.

Wij streven naar brede samenwerking met andere Lions clubs en naar het inspireren van mensen in onze omgeving om lid te worden, zodat er altijd voldoende doorstroom is en het energielevel hoog blijft. Wij staan positief binnen de Lions organisatie.

Q: Hoe kan ik meedoen met GIJS?

Je kunt vanaf de 1e minuut direct bijdragen. Iemand die geïnteresseerd is om lid te worden van onze club doorloopt wel een kort introductie-traject (vooral om elkaar beter te leren kennen zonder direct al te veel verplichtingen), maar kan direct bijdragen aan activiteiten of zelf iets gaan organiseren.

Q: Hoe vraag ik GIJS om hulp?

GIJS is altijd bereid om over nieuwe projecten te praten!

Onze droom is dat elk goed doel die denkkracht dan wel handen nodig heeft om een plan te realiseren, als eerste denkt aan de Lions. Wij zijn immers professioneel en kunnen meedenken over een plan. Wij kunnen mensen mobiliseren. Wij kunnen een project wellicht (deels) financieren. Wij kunnen binnen en buiten ons netwerk mensen informeren over het resultaat.

Q: Kan ik GIJS helpen ook al ben ik geen lid?

Jazeker!

GIJS kan altijd helpende handen en een goed stel hersens gebruiken! Stuur een mail via de contact pagina en je hoort snel van GIJS.

Q: Waar gaat het geld dat GIJS ophaalt naar toe?

GIJS houdt van geld, maar niet voor zichzelf.

GIJS geeft 100% van de inkomsten door aan de daartoe bestemde doelen. Kosten voor acties worden gedekt door de contributie die leden betalen en door het zoeken van sponsoren, die materiële of immateriële steun geven aan GIJS.